Onze schoolÂ
Op ‘t Wold beschouwen wij de school als een maatschappij in het klein, waar diversiteit wordt gekoesterd en iedereen zich welkom voelt.Â
Onze missieÂ
Op ‘t Wold beschouwen wij de school als een maatschappij in het klein, waar diversiteit wordt gekoesterd en iedereen zich welkom voelt. Wij weten dat elke leerling, ongeacht zijn of haar achtergrond, de mogelijkheid heeft om te leren en te groeien.
Onze focus ligt op het versterken van basisvaardigheden, zodat alle leerlingen het fundament leggen voor een kansrijke toekomst. Wij creëren een stimulerende omgeving waarin aandacht is voor welbevinden en persoonlijke ontwikkeling. Door het bieden van succeservaringen vergroten wij het zelfvertrouwen van de leerlingen.
Samen met ouders en externen werken wij aan een veilige, inclusieve en inspirerende leeromgeving waarin alle leerlingen floreren en zich kunnen voorbereiden op de wereld om hen heen.
Onze visieÂ
Op ‘t Wold weten wij hoe leren werkt en vertalen wij deze kennis naar ons onderwijs. Wij hebben hoge verwachtingen van zowel onze leerlingen als ons onderwijsteam, omdat wij ervan overtuigd zijn dat iedere leerling kan leren.
Onze school biedt een veilige en voorspelbare leeromgeving met veel rust, ritme, regelmaat, routine en relatie, die helpt onze leerlingen zich te kunnen ontwikkelen.
De basis moet op orde zijn. We leggen dan ook een sterke focus op basisvaardigheden, omdat we vinden dat deze het fundament vormen voor verdere ontplooiing.
Tegelijkertijd hechten we ook veel waarde aan een brede ontwikkeling, waarbij we aandacht hebben voor creativiteit en sociale vaardigheden.
We werken vanuit leerlijnen en stellen cruciale doelen voorop, zodat elke leerling deze doelen kan gaan beheersen. We hanteren in alle klassen een eenduidige didactiek (EDI), wat zorgt voor een consistente en gestructureerde aanpak. Daarbij volgen we de voortgang van onze leerlingen systematisch en sturen waar nodig tijdig bij.
Een sterk partnerschap met ouders is essentieel voor het succes van onze leerlingen. We communiceren altijd met respect voor ieders rol en verantwoordelijkheid. Ouders weten wat ze van ons kunnen verwachten en wat wij van hen verwachten. Met externe partijen wisselen we relevante informatie uit als dat bijdraagt aan de ontwikkeling van onze leerlingen.
Ons team kenmerkt zich door een open houding en een professionele cultuur. We hechten veel waarde aan plezier in ons werk, met duidelijke afspraken over rollen en verantwoordelijkheden. Samen creëren we een leerklimaat waarin alle kinderen met vertrouwen en plezier leren.
SchooltijdenÂ
De schooltijden zijn voor alle groepen hetzelfde en zijn als volgt vastgesteld:
Maandag t/m vrijdag: 08.30 uur tot 14.00 uur
Bij ziekte of afwezigheid van de leerkracht wordt er in principe vervanging van de leerkracht geregeld. Lukt dit niet dan wordt gevraagd de leerlingen die dag thuis te houden, dit gebeurt hooguit één dag. De leerlingen die niet thuis kunnen blijven, worden in andere groepen opgevangen.
Veel kinderen vinden het fijn om al heel vroeg naar school te gaan. Ze kunnen dan nog een tijdje spelen met hun vriendjes en vriendinnetjes op het schoolplein.
Toch vragen we om de kinderen niet te vroeg naar school te laten gaan. Zeker bij regenachtig weer. Een 10 minuten voor de aanvang van de lessen is vroeg genoeg. Omdat we op tijd met de lessen willen beginnen, gaat de bel een paar minuten eerder. Vervolgens kunnen we om 8.30 uur beginnen met de les.
’t Wold, een school met geschiedenis…..Â
Polderpioniers in Zuidelijk Flevoland verlangden begin jaren 80 van de 20ste eeuw voor hun kinderen een school ‘dichter’ bij huis. Zeewolde was inmiddels een begrip …… maar het dorp bestond toen slechts op de tekentafels. Door nauwe samenwerking van ouders, diverse instanties en organisaties, onderwijsinspectie en het Openbaar Lichaam IJsselmeerpolders, konden wij als EERSTE SCHOOL VOOR 4 TOT 12 JARIGEN van Zeewolde, in augustus 1981 van start gaan.
Een kleuter- en lagere school in een nog niet bestaand dorp…… Een heel uniek gebeuren, zo bijzonder zelfs dat de toenmalige minister van onderwijs, Jos van Kemenade, onder zeer grote belangstelling, de school kwam openen.
’t Wold, een school waar kinderen zich thuis voelen, een school waarin men elkaar ontmoet, naar elkaar luistert en van elkaar leert, met respect voor elkaars opvattingen en achtergrond. Een school voor een ieder! Een school waarin geprobeerd wordt het woord samenwerking extra inhoud te geven. In 1984 verhuisd naar een gloednieuw onderwijscomplex aan de Flevoweg in het dorp, dicht bij het centrum. We zijn inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende schoolgemeenschap voor basisonderwijs, gehuisvest in een goed geoutilleerd gebouw, in 1997 uitgebreid met vier nieuwe lokalen.
Met een enthousiast team van medewerkers, ouders en vanzelfsprekend de kinderen, voelen we ons ‘thuis’ in ons gebouw, waarin we met elkaar samenwerken aan een goede BASIS voor later. ’t Wold, een school die leeft …… bouwend aan de toekomst.
Ons teamÂ
Eefje Keulen is de directeur van onze school en Elja Westerveen is de intern begeleider. De indeling van de groepen voor het schooljaar 2025/2026 ziet er als volgt uit:
Groep 1/2a: juf Elly
Groep 1/2b: juf Tineke en juf Gerrie
Groep 3: juf Tanja en juf Julia V
Groep 4: juf Julia B en juf Inge
Groep 5: juf Kristine en juf Lieke
Groep 6: juf Isabelle
Groep 7: juf Iris B en juf Iris K
Groep 8: juf Ante en juf Tamara
Onderwijsassistenten: Alette, Demi, John
NT2-leerkracht: Alette Kranenborg
Vakdleerkracht gym: Joris van der Heide en meester Martin Zwolsman
Op onze school bieden we stagiaires (van PABO’s en ROC’s) de gelegenheid ervaring op te doen in het onderwijs. Per jaar wordt bekeken in welke groepen en bij welke leerkrachten stagiaires welkom zijn. Nadat met hen een intakegesprek is gehouden, wordt hen gevraagd het stageprotocol te ondertekenen.
Introductie extern vertrouwenspersoon
Mijn naam is Joyce Snippe en ik ben, naast de 2 interne vertrouwenspersonen binnen Flevion, het externe aanspreekpunt voor medewerkers die ongewenste omgangsvormen op de werkvloer vertrouwelijk willen aankaarten. Je kan mij bellen op 06-2099 5568 of mailen naar contact@joycesnippe.nl.
Ongewenste omgangsvormen komen voor in bijna iedere organisatie. Of het nu gaat om pesten, agressie en geweld, seksuele intimidatie of discriminatie. Dit gedrag kan leiden dat je niet lekker in je vel zit of tot ziekte of uitval en dat willen we voorkomen. Het is daarom belangrijk dat er maatregelen genomen zijn om dit soort situaties te voorkomen en dat het fijn is dat je het met iemand in vertrouwen kan delen.
Naast mijn werkzaamheden als vertrouwenspersoon werk ik als Casemanager Verzuim (RCCM) bij diverse bedrijven. In deze functie begeleid ik medewerkers die uitgevallen zijn in hun proces om weer terug te komen in hun werk.
Ik ben moeder van 2 zonen (1999 en 2004) en woon in Almere. Ik ben sportief, creatief en hou van koken en lezen. In het verleden heb ik gewerkt op het gebied van personeelszaken. Naast mijn werk heb ik een opleiding gevolgd als Sport- en Klassieke massagetherapeut.
OR/MR
Ouderraad (OR)
De ouderraad bestaat uit een groep enthousiaste ouders die actief betrokken zijn bij de organisatie, planning en uitvoering van diverse binnen- en buitenschoolse activiteiten. Hierbij kunt u denken aan het sinterklaasfeest, de kerstviering, het paasontbijt, enzovoort.
De ouderbijdrage die u jaarlijks betaalt, wordt door de ouderraad beheerd en daaruit worden onder andere de bovengenoemde activiteiten gefinancierd.
Medezeggenschapsraad (MR)
Middels de medezeggenschapsraad (MR) hebben ouders en leerkrachten inspraak in zaken die op school aangaan. De MR heeft een geleding bestaande uit 3 leerkrachten en 3 ouders. Voor ouders van de kinderen van onze school is het belangrijk mee te kunnen praten over beleidszaken. Veel van deze zaken hebben namelijk te maken met de kwaliteit van de school en die van het onderwijs.